Back to home

Jak vyléčit němý web: Copywriter nad zlato

Byl jednou jeden král, který vládl nevelkému království. Pečoval o své poddané a strojil se podle poslední módy. Když ale do země zavítal bohatý handlíř, neměl s panovníkem pořízení. Král byl totiž…

…neschopný slova

A tak neprodal ani pecen chleba. Nemohl rozšiřovat území království, ani do země přivádět umělce či alchymisty. Jeho zemička tak zůstávala malá.

V touze nalákat cizokrajníky zveleboval král každičký kousek své země. Protože ale nevládl slovu, opomínal rozcestníky, cedule u krámů i moudré knihy. A tak zmatení pocestní nikdy v království dlouho nezůstali.

Odcházeli hledat své štěstí jinam.

Povědomá pohádka říkáte?

Ačkoliv král o svou zemi svědomitě pečoval, bohatí cizinci se dlouho nezdrželi. Nikde se totiž nedozvěděli, co zajímavého je v království čeká.

Byl jednou jeden web, který…

…toho moc nenamluvil. Stejně jako král. A když už mluvil, vypadalo to asi takhle:

Návštěvník: „Hmm, kde asi najdu ten kontakt?“

Web: Menu > O nás > Současnost > Kontakt

Návštěvník: Aktuální počet aktivních uživatelů na webu: 0

anebo

Návštěvník: „Huráá, tak teď si tu pěkně o těch koloběžkách něco počtu!“

Web: „Naše široká nabídka obsahuje velké množství vysoce kvalitních strojů. Naleznete zde koloběžky skládací i terénní.“

No, umíte si představit, že k vám takhle mluví prodavač v obchodě? Nejspíš byste si řekli, že je nějakej divnej. V rámci psaného projevu už vám takové vyjadřování tolik zvláštní nepřipadá. O to víc vás překvapí text napsaný nějak takhle:

Web: „Vybírejte u nás z desítek našlapaných koloběžek. Pokud máte v zádveří nebo v autě málo místa, mrkněte na skládací koloběžky. Rádi brázdíte členitý terén? Prozkoumejte tyto terénní kousky.“

Prostě lidsky. Tak, jak by to řekl sám prodavač.

Jak tedy vypadá němý web?

Němý web je upejpavý stydlín, ze kterého informace lezou jak z chlupaté deky: někdy až moc a jindy vůbec. Když už je sdílný, mluví, jako by spolkl úřední lejstro.

Nakoupili byste od takového prodavače?

Já ne.

Jak ho vyléčí copywriter?

Copywriter představuje lékaře němých webů. Naslouchá klientovi, a proto ví, co je důležité zákazníkům sdělit. Studuje zákazníky, a tudíž kápne na to, co chtějí slyšet.

Jak léčím weby v 5 krocích:

1. Vyslechnu si od vás hodnoty a vizi vaší firmy. Pokud to ještě nevíte, přijdu na to, v čem jste jedineční (USP – jedinečný prodejní argument). 

2. Zeptám se vás na vaše zákazníky. Jak jsou staří, jaký vedou život, jak mluví a přemýšlí o vašem produktu. Pobavíme se o těch, které máte, ale i o takových, které byste rádi měli. Ideálně z toho vytvoříme příběh, abychom se do nich dokázali dokonale vcítit a přizpůsobili jim obsah i styl komunikace.

3. Hodíme očkem na konkurenci. Vezmu si od vás tipy na podobné podniky. Zjistím, jak se prezentují, abych pro vás našla originální cestu.

4. Přivedeme na svět vaši značku. Pokud ji ještě nemáte. Zformulujeme vaše proč, najdeme správný marketingový archetyp a vytvoříme komunikační manuál. Tak položíme základy pro pevný vztah zákazníka k vaší firmě. 

5. Naplníme web obsahem, který osloví vaše zákazníky. Vždy se zaměříme na přínos pro zákazníka, protože to je to, na co uslyší.

 

Nechte svůj web promluvit jazykem, kterému vaši zákazníci budou rozumět.

 

Po osázení webu kvalitním obsahem sklidíte tyto plody:

vštěvníci webu vám budou více důvěřovat. Ukážete i v online prostředí, že jste ve svém oboru odborníkem. Ať už prostřednictvím obsahového marketingu (mj. publikování článků), vizuálního obsahu, anebo přívětivě popsaným procesem nákupu.

→ Posílíte komunikaci mezi vámi a čtenáři. Ptají se vás lidi furt na to samé? Chodí na web, ale službu si neobjednají? Je na čase začít komunikovat to důležité.

→ Zaujmete vlastním, jedinečným stylem psaní. Tím, že vám nastavím originální styl komunikace, lidé si vás snáze zapamatují. A mnohdy vám tak dají v rozhodovacím momentu přednost před konkurencí.

 

Díky webu s kvalitním obsahem máte větší šanci proměnit uživatele ve své zákazníky.

 

 

 

 

 

 

 

 

Pro zdraví vašeho webu vám tedy radím – najměte si copywritera. Anebo se jím sami staňte!

3.4.2018
Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


Julie Dostalíková

Napište mi, zavolejte:

e-mail: napisu@copydub.cz
tel: +420 774 170 323

DEJTE MI SVŮJ E-MAIL

...A SEM TAM VÁM V POŠTĚ PŘISTANE ZAJÍMAVÝ ČLÁNEK